onsdag 7 september 2011

Självporträtt

Självporträtt av mig

Jag heter Petter. Jag är 13 år och bor i Lund. Mina föräldrar heter Mats och Margareta och min syster heter Johanna. Jag har också en norwichterrier som heter Molly. Jag är ofta glad och vill göra saker med kompisar men när någonting irriterar mig kan jag blir sur och då tycker jag inte att det är kul att göra saker och ja kan tänka mig att det inte är kul för andra heller.

På min fritid brukar jag spela datorspel med mina kompisar. Mina favoritspel är Minecraft och Team Fortress 2. De spelen brukar jag spela med mina kompisar Carl och Dimos. Jag spelar många andra spel men de två är mina favoriter. Jag gillar att spela spel med kompisar så mycket för att det är kul och jag slipper att oroa mig för tråkiga eller jobbiga saker. Jag kan bli väldigt irriterad när min dator eller internet är långsamt. Mina föräldrar tycket att jag ska sitta mindre vid datorn och jag har försökt göra det, men det slutar oftast med att jag sätter mig vid datorn igen.

Jag går också på badminton med mina kompisar August och Michael. Det är ofta kul men ibland så är det väldigt tråkigt och då vill jag inte gå nästa gång, för jag tänker att det kommer vara likadant den gången.
Mina starka sidor är att jag är hjälpsam och glad. Jag är ganska bra på engelska och matte.

2 kommentarer:

  1. Trevlig text där man får veta nya saker om dig som jag inte visste, kul! Tänk på att dela in in text i stycken. Försök också utveckla innehållet, dvs skriva lite längre.

    SvaraRadera
  2. Bra innehåll!! Men det är väldigt mycket "jag". I sista stycket kan du kanske skriva lite mer särskilt om dina starka sidor.

    SvaraRadera