onsdag 26 mars 2014

Idrottsreflektion

När vi planerade gick det lite segt. Vi hade idéer, men det var svårt att anpassa det vi ville göra till vårt arbetsområde. Till slut hade vi planerat våra 4 lektioner, men vi hade ingen finplanering. När det var dags att göra den så var det bara jag och Carl som kunde vara med och göra den, så den blev inte så noggrann och alla visste inte riktigt vad vi hade skrivit.

När vi gjorde planeringen så tänkte vi att vi skulle ha med redskap och öva så många olika motoriska övningar som vi kunde. Vi valde också lekar som var roliga och som vi inte hade gjort så många gånger.

Vi delade inte upp uppgifterna på något sätt, alla var med på allt. Förutom finplaneringen, men det var bara för att de andra inte kunde vara med.

Lektionerna blev ganska bra och jag tycker att det verkar som att folk fick öva på saker. De två första lektionerna blev lite sämre för att de var korta. Det var de för att vi inte hann plocka fram allt i tid, men jag tror ändå att de blev helt OK. De andra lektionerna tyckte jag gick ganska bra, för att vi hade planerat roliga och bra aktiviteter och vi visste vad vi skulle göra.

Jag tycker att detta arbetssätt är roligt när de andra håller i lektionerna. Jag tycker inte om att göra det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar